Im bardziej świat zewnętrzny przyspiesza i zmienia się w nieprzewidywalny sposób, tym więcej uwagi potrzebujesz poświęcić na utrzymanie swojej równowagi emocjonalnej i wewnętrznego poczucia bezpieczeństwa.

Czyli swojej odporności na stres.

Największy błąd, jaki popełniamy w naszej niekończącej się walce ze stresem, to próba kontrolowania świata zewnętrznego. A szczególnie innych ludzi i wydarzeń. Dlatego jest to właśnie niekończąca się walka 🙂

To się nigdy nie udaje. Kryzys korona wirusa jest świetną ilustracją tego, że jesteśmy zbyt mali, by kontrolować rzeczywistość.

Ale nigdy nie jesteśmy zbyt słabi i nigdy nie jest za późno, żeby przyjąć odpowiedzialność za to, co dzieje się w naszym umyśle, w naszym ciele i w naszych relacjach.

Zauważ – to, co dzieje się w Twoim umyśle i ciele wnosisz do każdej sytuacji i relacji, w której jesteś. Jeśli jesteś spokojna/-ny i rozluźniona/-ny takie nastawienie wnosisz do swoich codziennych obowiązków, problemów i sukcesów.

Stres to reakcja całego organizmu na realną lub wyobrażoną sytuację, którą odbieramy jako nową, zagrażająca lub przekraczającą nasze możliwości.

Dlatego budowanie naszej odporności na stres obejmuje te trzy sfery:

  1. Świadomy umysł
    • umiejętność przeżywania i wyrażania trudnych uczuć i emocji: niepokoju, lęku, złości, frustracji, bezsilności, napięcia, smutku, rozczarowania itd.
    • umiejętność radzenia sobie z negatywnymi myślami,
    • umiejętność podejmowania decyzji i wyborów w zgodzie ze sobą.
  2. Zdrowe ciało
    • zdrowy sen,
    • odpoczynek i regeneracja,
    • właściwa dieta,
    • odpowiedni ruch.
  3. Pozytywne relacje
    • stawianie zdrowych granic sobie, innym i światu,
    • budowanie pozytywnych i bliskich relacji,
    • rozwijanie dobrej relacji ze sobą.

Nie przestraszaj się – odporności na stres nie buduje się w jeden dzień!

I nie, to nie jest kolejna rzecz na Twojej długiej liście rzeczy do zrobienia 🙂

Chodzi o zmianę perspektywy i ściąganie ciężarów, które Ty sama/sam nakładasz na siebie lub pozwalasz, by inni to robili.

Budowanie odporności na stres, to uczenie się, jak dbać o siebie w mądry sposób, robić więcej tego, co kochasz, co Cię wzmacnia i jest w zgodzie z Tobą.

Jeśli chodzi o stres mamy zawsze dwa wyjścia: albo rozwijamy odporność na stress, co wymaga czasu, konsekwencji i uwagi. Albo pozwalamy, by stres nas kontrolował, co prowadzi do przeciążenia, chorób, zaburza nasze relacje z bliskimi i nie pozwala cieszyć się tym, na co tak ciężko pracujemy.

W trakcie webinaru Jak Zbudować Odporność na Stres będę prowadzić Cię krok po kroku:

  1. Od czego zacząć.
  2. Jak pracować ze swoim umysłem, szczególnie z wewnętrznym Kontrolerem i Perfekcjonistą.
  3. Jak stawiać granice sobie, innym i światu.
  4. Jak budować poczucie oparcia i bezpieczeństwa w sobie.

To wiedza i umiejętności, które przydadzą Ci się na całe życie. I których warto uczyć nasze dzieci.
I jak zwykle będzie sporo przykładów z mojej praktyki.

Zapraszam Cię, Mariola

O Marioli

Mariola pomaga osobom sabotującym swoje związki lub karierę / biznes uwolnić się od błędnego koła i otworzyć się na szczęście, miłość i sukces. Posiada 10-letnie doświadczenie w pracy jako psychoterapeutka.

W 2013 roku opublikowała książkę „Psychoterapia To Jest Moja Partia Polityczna”. Mieszkała i pracowała w Krakowie, Paryżu, Massachusetts U.S. a obecnie mieszka z mężem i synem w Belgii. Prowadzi coaching w języku polskim i angielskim.

Zapisując się na ten darmowy webinar dołączasz jednocześnie do naszej bazy mailingowej.
Zobacz nasze zasady: Polityka Prywatności. W każdym momencie możesz się wypisać klikając tutaj.
Ale zanim to zrobisz, daj nam szansę 🙂 Pozdrawiam Cię!